söndag 17 mars 2013

It's the best, Jerry! The best!

Kan du inte din Seinfeld är rubriken obegriplig. Förstår du rubriken behövs ändå en ordentlig förklaring till varför jag använder den här...

Jag har den senaste veckan jobbat på att införa en idé jag har haft länge men som jag inte kommit på en bra lösning på. Men plötsligt händer det - jag såg framför mig hur det skulle lösas och fungera och sedan var det "bara" att göra det. Men det tog längre tid än vad jag trodde (som vanligt).

Vad det handlar om?

Nyheter i TipsXtra.se:s Liverättning

På alla moderna digitalboxar är det numera standard med det som kallas Timeshift, det vill säga att du kan pausa i direktsändning och sedan fortsätta titta och spola ikapp direktsändningen. En sådan funktionalitet har jag lagt till i TipsXtra:s Liverättning - Hur coolt är inte det på en skala???

Exempel 1

Det är lördag eftermiddag och du vill helst följa tipset, men matcherna hinner inte mer än börja förrän det dyker upp ett viktigt "måste". Vad gör du? Trycker på Pause-knappen i Liverättningen såklart. När ditt "måste" är klart går du tillbaka och trycker på Play. Med 5 sekunders intervall rättar TipsXtra ikapp ditt system och du kan följa den spännande avslutningen live.

Exempel 2

Du har inte följt matcherna men hade en tolva på systemet. Du börjar fundera - var vi uppe på 13 rätt någon gång? In i Liverättningen och spela upp hur systemet utvecklade sig, från 0-0 i alla matcher till slutsignalen har gått. Hade du kanske 13 rätt men så kom ett uselt mål precis i slutet?

Om du precis som jag älskar att sitta och älta gamla tipsomgångar, så kommer du att älska den här funktionen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar